واگذاری سد خاکی

واگذاری سد خاکی

  واگذاری سد خاکی ده نمک آرادان به شهرداری

مهندس بهرام میرآخوری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار از واگذاری سد خاکی ده نمک آرادان به شهرداری خبر داد.

بهرام میرآخوری در گفتگو با خبرنگار پیام طبیعت با اشاره به واگذاری سد خاکی ده نمک آرادان، گفت: طی مراسمی مدیریت بهره برداری از این سد خاکی به شورای این روستا تحویل داده شد.

وی ادامه داد: سد خاکی ده نمک که در حال آبگیری می باشد و مرحله نهایی آن یعنی جمع شدن آب در پشت این بند خاکی انجام گرفته، ۶۵۰ هزار متر مکعب گنجایش دارد

.رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گرمسار افزود: سد خاکی ده نمک آرادان با هدف کنترل و مهار سیلاب و آبهای روان، تغذیه سفره های آب های زیرزمینی، ذخیره نزولات آسمانی، حفاظت آب و خاک و ذخیره آب مازاد روستاهای چهارطاق، قالیباف و رامه بالا در قسمت شمالی روستای ده نمک شهرستان آرادان ایجاد شده است این سد در تاریخ بیست و پنجم تیر ماه سال یکهزار و سیصد و نود و یک به شورای روستای ده نمک واگذار گردید. سد خاکی ده نمک در شمال روستا و بالای منطقه ماشین خانه ساخته شده است و بهر برداری از  سد خاکی ده نمک از سوی شهرداری به شورای این روستای تاریخی  تحویل داده شد