|
واگذاری سد خاکی ده نمک آرادان به شهرداری مهندس بهرام میرآخوری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار از واگذاری سد خاکی ده نمک آرادان به شهرداری خبر داد. |
|
بهرام میرآخوری در گفتگو با خبرنگار پیام طبیعت با اشاره به واگذاری سد خاکی ده نمک آرادان، گفت: طی مراسمی مدیریت بهره برداری از این سد خاکی به شورای این روستا تحویل داده شد. وی ادامه داد: سد خاکی ده نمک که در حال آبگیری می باشد و مرحله نهایی آن یعنی جمع شدن آب در پشت این بند خاکی انجام گرفته، ۶۵۰ هزار متر مکعب گنجایش دارد .رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گرمسار افزود: سد خاکی ده نمک آرادان با هدف کنترل و مهار سیلاب و آبهای روان، تغذیه سفره های آب های زیرزمینی، ذخیره نزولات آسمانی، حفاظت آب و خاک و ذخیره آب مازاد روستاهای چهارطاق، قالیباف و رامه بالا در قسمت شمالی روستای ده نمک شهرستان آرادان ایجاد شده است این سد در تاریخ بیست و پنجم تیر ماه سال یکهزار و سیصد و نود و یک به شورای روستای ده نمک واگذار گردید. سد خاکی ده نمک در شمال روستا و بالای منطقه ماشین خانه ساخته شده است و بهر برداری از سد خاکی ده نمک از سوی شهرداری به شورای این روستای تاریخی تحویل داده شد |