تشییع شهیدگمنام دردهنمک

تشییع شهیدگمنام دردهنمک

مراسم استقبال و تشییع شهید گمنام در دهنمک

پیرو هماهنگی بعمل آمده با مسئولین محترم شهرستان آرادان و با همت سپاه شهرستان کهن آباد ، مراسم ویژه و معنوی استقبال  از پیکر مطهر شهید گمنام در روستای تاریخی و هدف گردشگری ده نمک  برگزار میگردد .

میزبانی از پیکر پاک و مطهر این شهید والا مقام در روز جمعه مو.رخ ۳۰/۰۸/۱۴۰۴ از ساعت ۹ صبح لغایت ۱۰ ابتدا در بوستان ده نمک و سپس در حسینیه سیدالشهداء و با حضور پرشور مسئولین و اهالی برگزار خواهد گردید .

 بدینوسیله از بزرگواران ده نمکی دعوت میگردد.

با حضور پور شور در مراسم ویژه وداع با شهید گمنام  ، در گرامیداشت و زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهیدان این سرزمین  سهیم باشیم .

در این مراسم نورانی آقایان حاج مرتضی نمکی فرزند عباسعلی ، کربلایی مرتضی نمکی فرزند محمد ابراهیم و کربلایی یدالله ایجی با نفس گرم خود در این مراسم ما را به فیض خواهند رساند .

رسول خدا (ص) می‌فرماید: «بالاتر از هر کار خیر و نیکی، نیکی برتری وجود دارد، که شهدات در راه خدا بالاترین آنهاست ،

آن هنگامی که شهادت امضا و محقق شد، بالاتر از آن، نیکی و مقام و منزلتی وجود ندارد»، و لذا شهدا امتیازتی استثنایی در روز قیامت دارند، که دیگران فاقد آن هستند.

🔹یاد کنید شهدای این مرز و  بوم را با ذکر یک صلوات 🔹 

       ╔═══🍃🌺🍃═══╗

            دهیاری و شورای اسلامی

      روستای تاریخی و گردشگری ده نمک

       ╚═══🍃🌺🍃═══╝

❇️ کانال ده نمک در تلگرام :

نام گذاری معابرروستای ده نمک

نام گذاری معابرروستای ده نمک

نامگذاریمعابردهنمک

با سلام
احتراما با عنایت به تدوین سند چشم انداز پیشرفت روستای تاریخی و هدف گردشگری ده نمک ، معابری در سطح روستای ده نمک برای دسترسی هر چه بهتر اهالی در نظر گرفته شده است و از سوی دیگر طبق طرح ملی GNAF با هدف بهبود نظام آدرس‌دهی، دسترسی آماری، ارائه خدمات محل‌محور و تکمیل یکپارچه خدمات پستی تمامی معابر ده نمک نام گذاری خواهد گردید بدینوسیله از همه شما بزرگواران محترم درخواست میگردد اسامی پیشنهادی خود را برای معابر ذیل به دهیاری اعلام فرمائید.
☑️ تا انشاالله پس از جمع بندی در شورای روستای ده نمک ، مراحل تصویب آن در کمیته نام گذاری فرمانداری شهرستان آرادان صورت پذیرد .

👈 ضلع جنوبی کاروانسر شاه عباسی سه معبر
👈 ضلع شرقی کاروانسر شاه عباسی سه معبر
👈 ضلع غربی کاروانسرای شاه عباسی دو معبر
👈 ضلع شمال غسالخانه دو معبر
👈 ضلع جنوب غسالخانه یک معبر
👈 ضلع غربی قلعه کبری دو معبر
👈 ضلع شرقی امامزاده دو معبر
👈 شمال خیابان حسن آباد دو معبر
👈 شرق خیابان شهید ایجی یک معبر
👈 اطراف قلعه کبری یک معبر

👈سایر معابر جدید روستای ده نمک حدود ۱۷کوچه

در خاتمه معرض میداریم نام‌ها باید نمایانگر تاریخ و جغرافیای تمدن و فرهنگ روستای تاریخی ده نمک باشند و ترجیحا اسامی تاریخی ، بومی ، مفاخر و شهدا اولویت اصلی در نامگذاری توسط کمیته محترم خواهند بود .

با تقدیم احترام

❇️ کانال ده نمک در تلگرام :

https://t.me/denamak

دهیاری ده نمک

دهیاری ده نمک

👇👇👇

ده_نمک

افتتاحیهخانهورزش

باسلام
احتراما در راستای توسعه فضاهای ورزشی در روستای تاریخی ده نمک و همچنین ترویج ورزش و ایجاد شادابی در میان اهالی به همت مدیران و مسئولین شهرستان و هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی اقدام به تهیه وسایل ورزشی مورد نیاز جهت تجهیز خانه ورزش ده نمک به شرح ذیل نمودیم .

👈 میز پینگ‌پنگ، فوتبال‌دستی، تخته شطرنج، دارت و تورهای ورزشی از جمله اقلام تجهیز شده خانه ورزش هستند.

❇️ مراسم افتتاحیه خانه ورزش روستایی در ده نمک با حضور مسئولان استانی و شهرستان در روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۴/۰۸/۰۱ برگزار شد.

❇️ هزینه تجهیز خانه ورزش دهنمک از محل اعتبارات استان و با مساعدت ریئس هیئت بومی و محلی استان سمنان صورت پذیرفت.

🔹ضمنا جهت اطلاع عزیزان هفته دوم دی ماه همزمان با ولادت حضرت علی ع جشنواره بومی محلی نیز در روستا برگزار خواهد شد.

🔹پاینده و برقرار باشید🔹

   ╔═══🍃🌺🍃═══╗
        دهیاری و شورای اسلامی 
  روستای تاریخی و گردشگری ده نمک 
   ╚═══🍃🌺🍃═══╝ 

❇️ کانال ده نمک در تلگرام :
https://t.me/denamak

اینستاگرام دهنمک :
Instagram.com/dehnamak


واگذاری سد خاکی

واگذاری سد خاکی

  واگذاری سد خاکی ده نمک آرادان به شهرداری

مهندس بهرام میرآخوری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار از واگذاری سد خاکی ده نمک آرادان به شهرداری خبر داد.

بهرام میرآخوری در گفتگو با خبرنگار پیام طبیعت با اشاره به واگذاری سد خاکی ده نمک آرادان، گفت: طی مراسمی مدیریت بهره برداری از این سد خاکی به شورای این روستا تحویل داده شد.

وی ادامه داد: سد خاکی ده نمک که در حال آبگیری می باشد و مرحله نهایی آن یعنی جمع شدن آب در پشت این بند خاکی انجام گرفته، ۶۵۰ هزار متر مکعب گنجایش دارد

.رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گرمسار افزود: سد خاکی ده نمک آرادان با هدف کنترل و مهار سیلاب و آبهای روان، تغذیه سفره های آب های زیرزمینی، ذخیره نزولات آسمانی، حفاظت آب و خاک و ذخیره آب مازاد روستاهای چهارطاق، قالیباف و رامه بالا در قسمت شمالی روستای ده نمک شهرستان آرادان ایجاد شده است این سد در تاریخ بیست و پنجم تیر ماه سال یکهزار و سیصد و نود و یک به شورای روستای ده نمک واگذار گردید. سد خاکی ده نمک در شمال روستا و بالای منطقه ماشین خانه ساخته شده است و بهر برداری از  سد خاکی ده نمک از سوی شهرداری به شورای این روستای تاریخی  تحویل داده شد

ده نمک آرادان و قلعه دوره قبل از اسلام

ده نمک آرادان و قلعه های آن :

در ده نمک آرادان آثار تاریخی بسیاری به چشم میخورد در این بین میتوان به قلعه دوره قبل از اسلام یا همان قلعه گبری ده نمک اشاره نمود در ذیل نمای داخلی کاروانسرای دوره صفویه و یخچالهای مجاور آنها که در فهرست

 آثار ملی ثبت شده اند را مشاهده نمائید .در برخی از کتب تاریخی منجمله در وقفنامه ده نمک آرادان که در قرن هشتم هجری به رشته تحریر در آمده بدان اشاره گردیده است

 

چکیده روستای ده نمک

چکیده روستای ده نمک

روستای ده نمک

۱-موقعیت جغرافیایی: روستای ده نمک در مختصات جغرافیایی ۵۲ درجه و ۴۳ دقیقه طول شرقی و ۳۵ درجه و ۱۵ دقیقه عرض شمالی واقع شده و ارتفاع آن از سطح دریا ۹۰۱ متر است فاصله روستا تا بخش مرکزی ارادان ۲۳ کیلومتر ،گرمسار ۳۵ کیلومتر ، تهران ۱۴۴ کیلومتر و همچنین تا بخش مرکزی شهر سمنان (مرکز استان) ۷۵ کیلومتر فاصله دارد روستای ده نمک در حال حاضر تابع دهستان کهن آباد بخش آرادان شهرستان گرمسار می باشد

۲– تاریخچه روستا:روستای ده نمک به لحاظ تاریخی تقریباَ مرز بین ایالات ری و قومس قدیم محسوب شده و بین روستاهای تاریخی بیابانک و لاسجرد (از سمت شرق) و دهستان ارادان (سمت غرب) قرار گرفته که آثار تاریخی به جا مانده در این روستا خصوصاَ قلعه های قدیمی حکایت از قدمت تاریخی و دیرینه آن دارد منطقه سمنان در تمامی دوره حکومت ماده ها  وهخامنشیان (کومیسنه یا کومیشان) (قومی بعد از اسلام) جزء ایالت بزرگ پارت به شمار می رفته است اشکانیان ایالت ایران را به هجده بخش وسیع تقسیم کردند که یکی از ایالتهای مهم آن (کمیسن قومیس) یا قومس در نواحی سمنان و دامغان کنونی بود.به دلیل قرار گرفتن جاده ابریشم در گستره حکومت اشکانی و قرار گرفتن در مسیر بازرگانی بین امپراتوری روم و حوزه مدیترانه و امپراتوری هان در چین، این امپراتوری به مرکزی برای تجارت تبدیل شد.وجود بخش های  از قلعه مخروبه در جنوب روستا (قلعه خرابه) با قدمت حدود ۲۰۰۰ ساله ، بیانگر این مطلب است که در این دوره  با ساخت و استقرار پادگانها و قلاع ها از آنها جهت آموزش سربازان ودفاع و حفاظت از منطقه  و و درگیری با دشمن مورد استفاده قرار میگرفته است.قومس در دوران حکومت ساسانیان بخشی از ایالت بزرگ و معروف (پزشخوارگر) به شمار می رفت ۰ مرحوم بهار ضمن یادداشتهای خود در کتاب مجمل التواریخ و القصص در مورد حدود و موقعیت پشخوارگر چنین می نویسد : پشخوارگر نام سلسله جبالی است از دره خوار ری تا سوادکوه و دماوند و سلسله البرز تا رودبار قزوین این منطقه طی تاریخ دو هزار ساله خود شاهد فراز و نشیب ها ، جنگها ، شکستها و پیروزیهای بی شمار بوده است در دوره های بعد از اسلام جزو سرزمین تاریخی ، کومش یا قومس به شمار می آمد .در نیمه قرن هفتم میلادی در زمان یزدگرد سوم آخرین پادشاه سلسله ساسانی ، مهاجمان عرب کشور ایران را به تصرف خود در آوردند  (اعراب) نخست شهر بزرگ و آباد ری را تسخیر کردند سپس به شمال شرقی رفته  به سرزمین کومش که شامل شهرهای سمنان ، دامغان  ، بسطام بود رسیدند و آن را تسخیر کردند منطقه ده نمک و اطراف آن به چند علت مورد توجه حکومتهای وقت قرار داشته است. قبل ازاسلام به خاطر موقعیت جغرافیایی خود که محل عبور کاروانهای  مسیر جاده بزرگ و معروف ابریشم بوده و نیز مرز بین ایالت ری و قومس محسوب می شده و بعد از اسلام هم به علت اینکه در مسیر عبور کاروانهای زیارت امام رضا(ع) به سمت خراسان بوده از اهمیت زیادی برخوردار بوده بطوریکه در زمان صفویه کاروانسرای آجری در روستا ساخته شده که مورد استفاده کاروانیان قرار میگرفته است به همین خاطر در مسیر کاروانهایی که از ری به خراسان  طی طریق می نمودند ، ده نمک چهارمین منزلگاه محسوب میشده و این مطلب در کتب متعدد تاریخی درج گردیده است.

علاوه بر موارد فوق منطقه ری ، خار و  قومس به علل متعدد در دوره های مختلف تاریخی محل کشمکش حکومت ها  و امرای آنها بوده است.منطقه ری و اطراف آن همواره مامن خاندان علوی از ظلم و جور حکام بنی عباس بود۰ وجود آرامگاه های متعدد امام زاده ها مانند امامزاده علی اکبر (ع) در منطقه ارادان و امام زاده عبداله در منطقه کوهستانی شمال روستا و نظایر آن همگی موید این نظر می باشدآنچه از کتب تاریخی برمی آید ، جنگهای متعددی در منطقه به وقوع پیوست و قلاع باستانی و چند هزار ساله منطقه به دست زندیه و سپس امرای دیلمیان و اسماعیلیه بازسازی و احیا شدایالت قومس یا کومش از کانونهای مهم اسماعیلیان در قرنهای ششم و هفتم هجری بود۰ به طوریکه در این ایالت ۱۵۰ قلعه در اختیار این فرقه بود که هر مجموعه از آنها را یک کدخدا و هر قلعه مجزای آن را یک محتشم که به منزله فرماندار کل یا حاکم بزرگ بود زیر نظر داشت منطقه ده نمک و اطراف آن در دوره اسلامی به جهت ارزش استراتژیکی آن جزء قلمرو آل زیار ، آل بویه ، زندیه  ، علویان ، اسماعیلیه و نیز سلسله سادات بوده و در مسیر ادوار تاریخ همواره مورد استفاده اقوام و طوایف مختلف قرار می گرفته است ۰ با پیروزی فرقه اسماعیلیه به رهبری حسن صباح در درگیری با امرای بنی عباس و سلاطین دیگر، اسماعیلیان با تصرف قلاع (استوناوند) و (اردهن) و (لاجوردی ) در مسیر ری به خراسان این راه ها را به دست خود گرفتند و از کاروانیان باج و خراج می گرفتند در گذشته قلاع متعددی که مورد استفاده فرقه اسماعیلیه قرار می گرفته در منطقه وجود داشته که اکثراَ توسط سپاه مغول و شخص هولاکوخان ، آخرین بار تسخیر و تخریب شده است این منطقه در دوران مغول و سپس تیمور لنگ از حمله و کشت و کشتار در امان نماید و متحمل خسارات جانی و مالی بسیار شد پس از ظهور و استقرار حکومت صفویان و سرکوب گردن کشان ، ولایات فیروزکوه ،   فوار ، سمنان و سنگسر به تصرف صفویان درآمد علاوه بر موارد ذکر شده نواحی کوهستانی (البرز) جزء مناطق تاریخی هستند که بنابر گزارش باستان شناسان، محلهای اولیه سکونت انسان بوده است و قدمت چندین هزار ساله

۳-۱- قلاع باستانی ده نمک

در روستای د ه نمک قلعه قدیمی نسبتا سالمی وجود دارد  که به آن قلعه گبری یا کافر قلعه می گویند که در برخی کتب و اسناد تاریخی از جمله وقف نامه ده نمک که در قرن هشتم هجری قمری نوشته شده به آن اشاره شده است که مربوط به ایرانیان قبل از اسلام است۰وجود دژها و قلعه های موجود در منطقه، بیانگر این مطلب است که در اعصار گذشته این مناطق محل تجمع نیرو جهت حفاظت و دفاع در برابر دشمن و همچنین درگیری سپاهیان سلاطین بوده است این قلعه مدورحدود ۱۰۰۰ متر مربع وسعت دارد و ارتفاع فعلی آن بین ۸ الی ۱۰ متر می باشد که به نظر میرسد  در دوره قبل از اسلام ساخته شده است ، قلعه پر ابهت و مستحکم ده نمک که با خشت های خام بزرگ ساخته شده پابرجا بوده و منظره ای زیبا به روستا بخشیده است۰آثار به جا مانده از درون قلعه ها حاکی از آن است که این قلاع توسط راهی زیرزمینی با  هم ارتباط داشته اند که در موارد اضطراری از آنها استفاده می کردند۰

۳-۲- (قلعه خرابه)

قدیمی ترین اثر تاریخی روستای ده نمک بقایای یک قلعه قدیمی میباشد که در جنوب روستا واقع است و از قلعه سالم ده نمک حدود ۱۰۰۰ متر فاصله دارد که در حال حاضر فقط قسمتهایی از دیواره آن باقی مانده و بقیه تخریب گردیده است۰ مصالح به کار رفته در ساخت آن دارای ساختاری متشکل از گل رس دارد و از نظر قدمت متعلق به دوره اشکانیان (حدود ۲۰۰۰ سال) است۰

۳-۳- کاروانسرای ده نمک

کاروانسرای ده نمک در ۳۶ کیلومتری شرق گرمسار و از نوع چهار ایوانی است۰ این کاروانسرا در زمان صفویه ساخته شده و به شکل مربع مستطیل است۰ سردر ورودی با دو گوشواره دو طبقه به شکل ذوزنقه است که در ضلع جنوبی کاروانسرا قرار دارد۰ در پشت هر ایوان اتاق مستطیل شکلی قرار دارد که ارتباط بین اصطلبهای چهارگانه را قطع می کند از این محل اخیراَ جهت مراسم المپیاد ستاره شناسی  و همچنین مراسم باستانی چهارشنبه آخر سال استفاده می شود۰

۳-۴- یخدانها و آب انبار قدیمی:

در روستای ده نمک ۲ یخدان و یک آب انبار قدیمی وجود دارد۰ قدمت آب انبار موجود مربوط به زمان قاجاریه است و در شرق کاروانسرا واقع شده و تا حدود سه دهه قبل از آن استفاده میشد.همچنین دو یخدان در روستا وجود دارد که یکی در مجاورت و ضلع شمالی کاروانسرا واقع شده و دیگری در مجاورت قلعه روستا  (مرکز روستا ) واقع شده از یخدانی که در کنار کاروانسرا قرار داشت تا ۵ دهه قبل ، توسط اهالی از ان استفاده میشده است..

۳-۵- آثار تخریب شده روستا:

این روستا دارای یک آب انبار قدیمی بود که اهالی روستا به آن ژیراو  و یا چهل پله می گفتند. آب قنات از انتهای  این آب انبار جریان داشت و دسترسی به آب پس از عبور از چهل پله میسر می شد . اهالی روستا درساعات گرم  روز و یا ایام ماه مبارک رمضان (به جهت خنک بودن )داخل راهرو آن به استراحت می پرداختند. این اب انبارتا ۵۰ سال پیش مورد استفاده اهالی روستا قرار داشت که متاسفانه با گذشت زمان تخریب و نهایتا داخل ان با خاک پر گردید همچنین یک آب انبار آجری در روستا وجود دارد که بخشهایی از سر در آن  قبل از انقلاب در موقع تعریض واسفالت جاده اصلی تهران به مشهد که از جلوی این آ ب انبار می گذشت  تخریب گردید ولی نسبتا سالم است .از آثار قدیمی تخریب شده در روستا می توان به حمام قدیمی ، چاپارخانه ، کوره آحر پزی ، ، خانه بهداشت، کاروانسرای خشتی ، آسیابهای قدیمی و … اشاره کرد۰

۴– جاذبه های دیدنی و گردشگری:

روستای ده نمک و ناحیه اطراف آن به سبب ویژگی های خاص موقعیتی و تاریخی ، مجموعه ای از مناظر دیدنی مانند جنگلهای گز در منطقه کویری جنوب روستا و همچنین همجواری با مناطق ییلاقی در منطقه کوهستانی شمال مانند روستاهای رامه بالا و رامه پایین ، قالیباف که مناطق خوش آب و هوا و جاذبه های گردشگری استان سمنان محسوب می شوند قرار گرفته همجنین آثار تاریخی داخل روستا که شامل کاروانسرای شاه عباسی (دوره صفویه) ، آب انبار ، یخدانها ، قناتها و قلعه های باستانی و دیگر آثار قدیمی  می باشد و نیز مراسم تعزیه خوانی در ایام محرم در حسینیه روستا و مراسم چهارشنبه سوری در کاروانسرای شاه عباسی در پایان سال و نیز  وجود پارک گردشگری که در غرب روستا وجود دارد،روستای ده نمک را به عنوان یکی از روستاهای با قابلیت جذب گردشگری در منطقه کرده است .اگرچه تورهای گردشگری در فواصل سال و ایام عید نوروز  بازدید کنندگان محترم را در روستای ده نمک  با آثار خود شور و هیجان می بخشد ولی این روستا با توجه به قدمت و آثار باستانی و جاذبه گردشگری شاخص خود در منطقه ، بایستی بیش از پیش مورد توجه قرارگیرد که این امردر صورت بازسازی آثار تخریبی و پرداختن به امکانات رفاهی و توریستی در روستاٍ ، و شناساندن آن به مردم انشائالله تحقق می یابد.                                                                                       

نیک سیرت

 

محله های ده نمک و تاریخچه آنها

محله های ده نمک و تاریخچه آنها

محله های روستای ده نمک: روستای تاریخی و گردشگری ده نمک  دارای محله های متعددی است که از جمله آن میتوان به :

الف : محله قلعه (قلعه گبری ) ب: پائین قلعه ( قلعه پائین ) پ : پشتین محله ( محله پشتی ) ت : ژاورین محله (محله بالایی ) ث : دونین محله ( محله داخلی ) ج : اربابی حیاط (محله اربابی) چ : محله حسن آباد

محله قلعه :  همانگونه که در کتب تاریخی اشاره شده است محل سکونت اولیه و اصلی اهالی روستا در قلعه بوده است روستا دارای قلعه های متعددی است قلعه کبری ، این قلعه در جنوب روستا و با فاصله پنجاه متری جنوب شرقی کاروانسرای صفوی ده نمک واقع شده است. این بنا تقریبا مدور با قطر داخلی تقریبا یک هزار متر و تماما از خشت وگل رس احداث شده است  ارتفاع آن ۸ تا ۱۲ متر است  طبق سفرنامه خراسان در سال ۱۲۹۳ تعداد پنجاه و یک خانوار در داخل قلعه ساکن بوده اند اما متاسفانه امروز یک خانوار در آن سکونت دارد . در پای صحبت اهالی که بشینید از خانوارهای که در قلعه سکونت داشته و بیاد دارند اینگونه بیان میکنند ……….

ساکنین قدیمی محله قلعه شامل خانواده های محترم و گرامی ذیل بودند که به ترتیب عبارتند از : محمد آقا ملقب به مد آقا سیمون ، حاجی آقا ملقب به حاج به آقا، آقا رضا سیمون، میرزا آقا با همسرش قلعه رقیه ، غلامحسین ایمان وردی و همسرش بی بی خانم ، کریم نصیری ، آقا بزرگ با همسرش مشهدی بلقیص ،حسن نصیری مدیر مدرسه ده نمک، عنایت نصیری ، محمد حسن پدر علی خان عباس  و……….

ساکنین محترم و گرامی محله پائین قلعه نیز از خانواده های ذیل تشکیل شده بودند : پدر حیدر ناظری ملقب به پیر حسین ، علی محمد صوفی آبادی ، محمد آقا ملقب به مدآقاچهاربدار، رمضان پدر مد آقا، رمضان کوچک ، مهر علی ، قنبر بردار مهر علی ،محمد آقا ،حاجی محمد علی ، مشهدی حسن ایجی ، رجب علی علی آبادی ، حبیب ناظری ، عباس علی محمد  ناظری زن برادر مختار، رمضان پدر محمد  و……..

خانواده های محترم و گرامی ساکن جلو حسینیه /تکیه و یخچال پائین نیز عبارت بودند از :عباسعلی حمامی و همسرش سید صغرا موسویان ،قنبر فرزند مشهدی عبدالله ،مشهدی عبدالله با همسرش گل خانم ، علی حسین همت با همسرش خدیجه کرک آبادی ، علی اصغرک نمکی عمومی علی نمکی ، عباس طحان ، قربانعلی طحان و زیور کرک آبادی ، محمد آقا خیرخواه ، مراد نمکی ، حسن دولتی ، فامیلی مباشر میرزا محمد هادی ، علی اکبر احمد با همسرش خدیجه ، نوروز شرطعلی ، ملا مدی  و……….

خانواده های محترم و گرامی ساکن محله پشتی نیز عبارت بودند از : قربانعلی ناظری ، آقا علی نمکی ، حاجی ابراهیم پدر قربانعلی ، علی گل ، آقا علی برادر صفر علی با همسرش نسا خوشایند ، قربانعلی شرطعلی و زهرا طوسی ، آقا رضا صوفیا آبادی با همسرش حلیمه خواهر حیدر ، عباس شعبان با همسرش کشور ، یدالله رحمت با همسرش نرگس طوسی ، داداش حسین با همسرش فاطمه ، علی محمد با همسرش حاجی خانم ، سید محمد با همسرش خیرون ، حسن کرمانی با همسرش ، رضا کریم پدر کرب شکرالله ، شکرالله ، سید قاسم موسوی با همسرش فاطمه ، صفر علی ایجی ، سیف الله ف حسین خورشید ، نقی لواف ، نبی خان صبوری ، خدیج

خانواده های محترم و گرامی ساکن محله داخلی / دوئینی ملح نیز عبارت بودند از : عبدول علی نمکی ، حسن نصیری ،میرزا علی ، ملا سکینه ، عباسعلی شرطعلی ، ابول حسن با همسرش خانم ، ممد حسن با همسرش زهرا ، محمد علی مشهدی حسن با همسرش معصومه ، محمد آقا ملقب به مد آقا خدر یا همان معینیان فر،تقی معینیان فر با همسرش پری زاد، ابول و همسرش سکینه ، رمضان ف علی اکبر فرنگی پدر ماشالله و……..

خانواده های محترم و گرامی ساکن محله امام زاده  نیز عبارت بودند از : رمضان شرطعلی با همسرش صبا ف عبدالحسین نیکمرام ، غلامحسین بیوه ، صغرا طهان خادم امام زاده ، علی اکبر سمنانی ، نساء دوختر باقر

خانواده های محترم و گرامی ساکن محله بالایی یاورین ملحه نیز عبارت بودند از : شکرالله متولی قهوخانه ، علی محمد متولی قهوخانه ، دانیال رئیس ژاندارمری ،سید علی عاقلان ، عباسعلی نمکی و همسرش زینب ، عباسعلی ، اسماعیل سرخه ای ، سید محسن و همسرش معصومه پدر سید قاسم ، رجب علی پدر عباسعلی ملقب به باقر سمنانی ، رجب علی نمکی فرزند عباس اسکناسی ، قاسم علی با همسرش زهرا ، معصومه ،حاجی بانو مادر سید بانو ، نقی و مشهدی کلثوم و…….

خانواده های محترم و گرامی ساکن کوچه نیز عبارت بودند از : اکبر مغازه دار ، محمد علی ،شکری ، لال حسین ، ذبی نمکی ، علی خان عباس ، علی اکبر جواهری و همسرش لیلا ، عباسعلی کلاته ای ، محمد علی محمدیان ،رمضان علی محمدیان و…….

خانواده های محترم و گرامی ساکن اطراف حمام قدیمی نیز عبارت بودند از : اکبر سمنانی ، اکبر پسر صفر علی ، حیدر سمنانی و همسرش صغری ، احمد علی ،عیسی احمد علی نمکی ، علی آقا ملا رجب ،آقا علی نور محمد،حسین شرطعلی با همسرش ربابه ، مشهدی علی اصغر نمکی ، عیسی با همسرش کلثوم ، علی اکبر پدر عیسی با همسرش فاطمه ، نبی خان ، محمد اسکناسی و……..

خانواده های محترم و گرامی ساکن جلو مسجد نیز عبارت بودند از : مختار، علی آقا حاج ابراهیم ،حسین با همسرش فاطمه ، قربانعلی شرطعلی ،حسن ابراهیمی و همسرش ربابه ،مشهدی علی اصغر و همسرش پری زاد ،عبدالله ملقب به عبدیل با همسرش شاه زینب، ابراهیم ابراهیمی و همسرش سکینه ،رجب علی با همسرش زهرا ،قاسم صوفی آبادی ،ابوالفضل طوسی با همسرش لیلا ، محمد علی پدر ابوالفضل ، علی آقا شجاعیان با همسرش مریم ، محمد علی طوسی ، قاسم فرودگاهی ، مسلم همت با همسرش منور،ولی ایجی با همسرش سکینه ، سید علی اکبر عاقلان ، حسین علی نمکی با همسرش گل خانم ، مشهدی قاسم با همسرش خدیجه ، مشهدی فاطمه ، بی بی خانم مادر غلامحسین نمکی ، اسدالله مغازه دار ، مشهدی فاطمه مادر محمد علی محمدیان ، عبدالله کفاش ، محمد علی نمکی ، مشهدی کلثوم

خانواده های محترم و گرامی ساکن مسیر جاده روستا نیز عبارت بودند از :علی خان عباس ، علی اکبر با همسرش ماه خانم ، عباس علی درباری ملقب به حمامی ، میرزا محمد درباری ،غلامرضا درباری ، حاج کریم معینیان ، تفضلی ، محمد سیمون ، آقا رضا سیمون ، علی نمکی و رقیه طحان ، قربانعلی باقر جعفریان ، باقر جعفریان ، تقی نقی و……

خانواده های محترم و گرامی ساکن محله حسن آباد نیز عبارت بودند از :میرزا آقا نمکی ، محمد طحان و همسرش کشور ، حسن علی شرطعلی و همسرش صغری ، آقا علی نور محمد ، حسن کرمانی ، عزیز صبوری و قاسم علی گل ، علی اکبر باقر ، علی خان عباس آقا رضا صوفی آبادی ، قنبر ، رمضان علی محمدیان و……….

خانواده های محترم و گرامی ساکن آسیاب  نیز عبارت بودند از :قربانعلی طحان و همسرش زیور کرک آبادی ، نوروز شرطعلی ،محمود رومه ای ، نورمحمد و همسرش  زهرا ، عباس و

خانواده های محترم و گرامی ساکن محله ایستگاه نیز عبارت بودند از : زمانی رئیس ایستگاه ، خیرالله ، شعبان ، رضا صبوری ، مشهدی آقا ، خدیجه ، محمد آقا ملقب به مدآقا، سلطان بلاغی ، محمد جان ، شعبان یحیایی ، علی اکبر سمنانی ، غلام علی زجر ، مشهدی آقا پدر غلام علی با همسر روس تبار ، رمضان شرطعلی و……….

قطعا تمامی ساکنین این محله های ده نمک و سایر محله های دیگر آن که در این صفحه بدان اشاره نگردیده است مجال و امکانات آن برای ما فراهم نیست تابه مردم شریف و صاف و ساده آن بتوان پرداخت .