آخرین درس مادرانه ناهید
سمنان- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: اهدای عضو، آخرین درس مادرانه ناهید ابراهیمیفر بود که جان چهار بیمار نیازمند را نجات داد.
نوید دانایی روز دوشنبه به خبرنگاران در سمنان ابراز داشت: اعضای بدن این مادر ۳۴ ساله مبتلا به مرگ مغزی اهدا شد و به چند بیمار زندگی دوباره بخشید.
وی افزود: با تصمیم سخاوتمندانه و رضایت خانواده نیکوکار ابراهیمیفر، اعضای پیکر این مادر جوان به بیماران دردمند و نیازمند پیوند عضو جان دوباره بخشید.
دانایی ادامه داد: زنده یاد ناهید ابراهیمیفر ۳۴ ساله و از اهالی شهرستان آرادان و مادر ۲ فرزند، در پی بیماری، دچار مرگ مغزی شد.
وی افزود: پس از بروز علایم افت هشیاری، تلاشهای انجام شده برای نجات وی بیثمر ماند و با تشخیص و تایید مرگ مغزی توسط پزشکان، فرایند مراقبت از ارگانهای قابل اهدا آغازشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان ادامه داد: خانوادههای نیکوکار ابراهیمیفر و نقی پس از آگاهی از شرایط و بیبازگشت بودن علایم حیاتی این مادر و پس از اعلام مرگ مغزی، با اعتماد به تشخیص تیم تاییدکننده مرگ مغزی و با ایمان قلبی تصمیم به اهدای اعضای عزیزشان گرفتند.
دانایی تاکید کرد: کمک به رویداد معجزه بخشش و خیراندیشی، سبب زنده ماندن نام اهداکننده تا همیشه است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بیان کرد: تصمیم به موقع خانواده اهداکننده نجاتبخش زندگی بیمارانی است که دیگر به زیر خاک نمیروند و با این عمل خداپسندانه، خانوادهای دیگر به سوگ عزیزش نمی نشیند و کودکی دیگر از موهبت حضور مادر یا پدر محروم نمی ماند.
