مزرعه هادی آباد روستای ده نمک
مزرعه هادی آباد روستای تاریخی ده نمک در قسمت پائین ایستگاه راه آهن و در قسمت جنوب شرقی روستا و نزدیک مزرعه حسین آباد واقع شده است .
این مزرعه دارای قنات و در گذشته ازآب رودخانه نیز برای آبیاری زمین های کشاورزی مورد استفاده قرار می گرفته است . مزرعه هادی آباد دارای باغی بزرگ و ذو حیاط و استخر بوده است . فاصله آن تا روستا حدود یک کیلومتر بر آورد میشود . دیوار های باغ توسط مرحوم نوروز شرطعلی و قربانعلی شرطعلی ساخته شده بودند. در داخل محوطه باغ نیز توسط اهالی کشاورزی میگردیده است خانواده مرحوم شرطعلی نیز در این مزرعه کاشت یونجه انجام میداند.
قنات این مزرعه از منطقه بالای ایستگاه و محدوده چاله باغ شروع میشده است البته آب آن از آب رودخانه رامه تغذیه می گردیده است.اراضی مزرعه هادی آباد بین سی و پنج تا چهل هکتار میباشد . بر اساس اسناد موجود و اعلام اهالی مالکیت زمین های این مزرعه مربوط به هادی فامیلی ( میرزا محمد هادی ) بوده است کلیه زمین های این مزرعه خورده مالکی میباشد .با توجه به اعلام اهالی میرزا محمد هادی زمین های زیادی را نیز در روستا در مالکیت خود داشته است از جمله میتوان به زمین های پشت یخچال پائین روستای ده نمک ، زمین های بالای راه شوسه قدیمی داخل آبادی و جنب کاروانسرای پائین تا منطقه حسن آباد را میتوان زمین های متعلق به فامیلی نام برد
